„Super-Profesionism”: Nebunie de discutie intre turnul de control Oradea si ISU: „A picat? Vai, ce naspa!”

ACCIDENT AVIATIC ROMANIA 2014: Dialog incredibil intre ISU si Turnul de Control de la Oradea.
O tara intreaga e pusa in tema despre teribilul accident aerian de luni dupa amiaza din Apuseni in urma caruia si-au pierdut viata doua persoane, pilotul Adrian Iovan si medicul rezident Aurelia Ion. Totusi, la mai putin de o saptamana de la momentul dramei, incep sa apară noi detalii incredibile. Potrivit noilor informatii, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Oradea a anunţat că a localizat avionul prăbuşit la ora 16.02, adica după 15 minute de la impactul cu muntele.

Epava avion BN2 apuseni

Epava Avionul BN-2 prabusit in Muntii Apuseni, va fi dusa la Bucuresti (romaniatv.net)

Prabusire Carapatii Apuseni. Luni 20 Ianuarie 2014 la ora 16.35, avionul medical BN2 care transporta o echipa de doctori de la Bucuresti trebuia să aterizeze pe aeroportul Oradea. Insa aeronava iesise din zona de detectie a radurului deoarece pilotul Adrian Iovan a decis să zboare la vedere, adică la o altitudine mai joasa pentru a-şi degivra avionul. La ora 16.02 minute s-a dat alarma, noteaza televiziunea nationala TVR, citata de RomaniaTV.

O conversatie halucinanta între turnul de control din Oradea și ISU scoate la iveală detalii de necrezut dovedind inca o data lipsa de profesionalism a autoritatilor romane. Din discutie reiese ca „profesionistii” habar n-aveau că un avion aterizase forțat undeva…..

EXE TWR ORADEA – Alo?
ISU – Turnu sunteţi?
EXE TWR ORADEA – Da, da
ISU – Bună ziua, Generalul Bas, Sef ISU Crişana. Alo?
ISU – … Ce puteţi să-mi spuneţi despre cursa asta cu sanitaru asta?
EXE TWR ORADEA – Momentan nimic. Ruta am înţeles că-l aude cu întrerupere, nu se aude cu noi, nu-i dăm frecvenţa şi nici pe radar nu-l vedem
ISU – Şi nu ştim în ce zonă îi acum?
EXE TWR ORADEA – Deci ultima oară a fost la vreo 60 de kilometri de intrare cu noi în zonă
ISU – Asta ce înseamnă?
EXE TWR ORADEA – În exteriorul zonei, în sud est faţă de Oradea, deci teoretic ar trebui să-mi intre cam în 10-15 minute, ar trebui să fie cu mine în fonie, să încerce să mă contacteze
ISU – Da nu-i căzut?
EXE TWR ORADEA – Nu credem că-i căzut, noi credem că nu are aboslut nimic, din câte ştim noi e ok.

Aeronava Britten-Norman BN-2 Islander se prabusise deja. La 16.01 copilotul Răzvan Petrescu si-a apelat tatăl spunandu-i că au aterizat forţat între Peştera Scărişoara şi comuna Beliş. Aceeasi pozitionare a fost transmisa telefonic si de medicul Zamfir când a sunat la 112. Dialogul dintre turnul de control din Oradea şi Inspectaratul pentru situaţii de urgenţă Oradea continua la ora 16.04.

APEL 16:04:36
EXE TWR ORADEA – Oradea, alo!
ISU – E căzut!
EXE TWR ORADEA – E căzut?
ISU – Am primit acum informaţia de la Inspectorul General, e căzut undeva între Câmpeni şi Abrud
EXE TWR ORADEA – Am înţeles. Vai ce naşpa! Ok
ISU – În judeţul Alba
EXE TWR ORADEA -……6
ISU – Să vedem dacă se impune procedural să vedem cu căutarea
EXE TWR ORADEA – Ok!

Video: ISU Crisana anunta Turnul de control Oradea despre prabusirea avionului

După ce s-au clarificat (cat de cat) detaliile cu privire de locul prabusirii, ROMATSA se pare ca tot nu a demarat operatiunile de căutare. ISU anunţase in schimb in următoare minute trei posibilitati diferite localizate la sud de Fântânele şi localitatea Beliş.

Operatorii de la turnul de control au cerut aparatelor civile care zburau prin zonă să coboare în altitudine petru a recepţiona eventual semnalulul ELT (Emergency Locate Transmiter) emis de transmiţătorului de locaţie aflat pe avionul prăbuşit.

avion BN2 epava

Ramasitele avionului BN prabusit luni, va fi depozitat in comuna Horea inainte de a fi transportat la Bucuresti pentru investigatii. Localnicii ajuta la dezmembrare dupa ce dispozitivul de descarcerare a ramas intepenit in zapada (tion.ro)

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.