Video: Transalpina sau Transfagarasan?
Care este cel mai periculos sau mai pitoresc traseu din Romania? Transfagarasan, Transalpina sau altul? Intrebarea asta reprezinta probabil marea dilema romaneasca desi raspunsul e relativ in functie de gusturile calatorului.
Se pare ca la capitolul dificultate Transalpina are castig de cauza in special datorita curbelor foarte strânse la care se adauga faptul că nefinalizarea lucrărilor pe o lungime destul de mare face ca traseul respectiv sa fie lipsit de parapeti, indicatoare sau marcaje.
Transfagarasanul este considerat mai putin periculos decat Transalpina datorita calitatii infrastructurii sale dar este considerat de multi un castigator la capitolul priveliste. Intr-adevar, si cei de la Top Gear ar fi de acord cu asta.
Transalpina este soseaua cu cea mai mare elevatie din Romania (2145 m) si mai este denumita „Drumul regelui” de catre locuitorii din zona. Are o istorie destul de indelungata si bogata dar cumva invaluita in mister datorita incertitudinilor privind inceputurile sale. In timpurile moderne drumul este privit ca fiind construit in timpul regelui Carol al II-lea și reconstruit ulterior în timpul al doilea război mondial de către armata germana.
Conform povestilor si tot felului de zvonuri, Nicolae Ceaușescu a aprobat proiectul Transfagarasan (DN7C), cu ambitia de a surclasa Transalpina (asta pelanga alte motive cum ar fi cele militare). Deci istoria Transfagarasanului (2034 m) pare una destul de scurta, traseul fiind proiectat si construit în timpul regimului comunist intre 1970 si 1974.
Cel mai tare, mai spectaculos si mai pitoresc drum din Romania???
Este foarte frumoasa aceasta zona. Avem o tara foarte frumoasa, poate una dintre cele mai frumoase din lume. Daca s-ar investi mai mult in turism, atunci mai mult ca sigur ca va fi cea mai frumoasa!