DX12 Pitesti-Craiova surclaseaza A8 Iasi-Targu Mures
Guvernul Romaniei ignora prioritatile Comisiei Europene si implicit MasterPlanul General de Transporturi (Asumat de Guvern/Romania)!
Un deziderat transformat in Directiva Europeana precizeaza simplu: reteaua principala TEN-T core network (de exemplu Autostrada A8 Iasi-Tg. Mures) trebuie dezvoltata prima data (cu orizont de implementare 2030) si ulterior reteaua secundara (de exemplu Pitesti-Craiova) TEN-T comprehensive network (2050).
De retinut faptul ca drumul expres DX12 Pitesti-Craiova se afla pe reteaua secundara iar Autostrada A8 Iasi-Tg. Mures se afla pe reteaua principala.
Ce face actualul guvern?
Desemneaza (deja) proiectanti si constructori pentru DX 12 Pitesti-Craiova pe reteaua secundara cu termen de implementare orizontul indepartat 2050.
Ce face actualul guvern pentru autostrada A8-retea principala de transport? Ce face actualul guvern pentru MOLDOVA?
Ingroapa Autostrada A8 (tronsonul Iasi-Tg. Neamt) pe Parteneriat Public Privat (PPP).
De ce?
„Pentru ca putem!”.
Se observa ca actualul guvern a gasit 385 de milioane de euro pentru a finanta infrastructura secundara de transport insa pentru reteaua principala invocam motive „de mediu”, de „cost exagerat”.
Cum de DX12 nu a trecut la Comisia de Prognoza si nu s-a adoptat PPP si acolo?
Sursa: Facebook