Centura Bacau – parte din A7: Constructia intarziata de contestatii absurde

Asociatia Pro Infrastructura descrie intr-o postare pe Facebook, drumul lung si anevoios pana la atribuirea finala a unui contract de fezabilitate/proiectare si executie aferent unui proiect de infrastructura din Romania.

Centura orasului Bacau A7

Centura orasului Bacau (foto: Pro Infrastructura/Facebook)

In cazul de fata, este vorba de licitatia pentru constructia centurii ocolitoare a municipiului Bacau, parte din Autostrada A7, o licitatie contestata de nenumarate ori de o companie turceasca.

CNAIR a reconfirmat joi ca proiectarea si executia centurii Bacaului au fost atribuite asocierii UMB-Tehnostrade pentru suma de 668.330.294 RON (fără TVA), adică 86% din prețul estimat. Dar show-ul merge mai departe pentru ca turcii de la „Ictas Insaat” vor contesta inca o data decizia impingand semnarea definitiva a contractului undeva prin 2019. Intre timp, cei care au de suferit sunt…romanii.

Iata mai jos cum au evoluat „ostilitatile”, asa cum sunt descrise de cei de la Pro-Infrastructura.

„Avem o bătălie pe cinste pe contractul Variantei de Ocolire Bacău, mai ceva ca la Podul Înalt în 1475, între plăieșii moldoveni ai UMB și turcii „invadatori” de la Ictas Insaat, un proiect cu un cost estimat de 167 milioane de euro care conține primii 16,27 km de autostradă din Moldova (A7) plus alți 14,54 km de drum național (cu o bandă pe sens).

Licitația pentru Centura Bacău a fost lansată acum aproape un an, pe 16.12.2017. Ofertele au fost deschise în 12.02.2018 și ulterior două din cele patru asocieri participante au depus contestații în urma descalificării, printre care și turcii de la Ictas Insaat.

În ciuda promisiunilor Directorului General CNAIR Narcis Neaga, câștigătorul nu a fost anunțat în iunie, ci abia în 9 august, fiind vorba de asocierea UMB-Tehnostrade cu suma de 668.330.294 RON (fără TVA), adică 86% din prețul estimat.

Numai că între timp contestația Ictas Insaat a fost admisă de CNSC, iar CNAIR a fost obligată să le reevalueze oferta. Mai mult, turcii au contestat și raportul prin care românii erau desemnați câștigători.

Deznodământul? Responsabilii CNAIR au reevaluat oferta celor de la Ictas Insaat, dar au descalificat-o din nou pe motiv că nu ar fi răspuns la solicitarea de prelungire a valabilității ofertei și a garanției de participare la licitație. Desigur, turcii au atacat deja și această decizie.

Mai mult, astăzi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat public că a desemnat (din nou, după reevaluare) constructorul român UMB drept câștigător. Iar cei de la Ictas Insaat, foarte probabil, vor contesta încă o dată.

Lupta continuă! Din păcate am avut iarăși dreptate în iulie (link: http://bit.ly/2OKCSmx) când spuneam că „Va trebui să ne declarăm norocoși dacă vom avea contract semnat până la finalul acestui an. Moldova mai așteaptă.” Așadar, mai discutăm în 2019!”

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.