Autostrada Unirii SABOTATĂ de binomul MT-CNAIR. Legea A8 bună de aruncat la gunoi!

REVOLTĂTOR. Deşi a fost votată in Parlament şi promulgată de Preşedintele României, legea autostrăzii Unirii (A8) este pe cale de a fi sabotată de către tandemul „Ministerul Transporturilor – CNAIR”. Practic toate promisiunile făcute pană acum nu reprezintă altceva decat praf aruncat in ochii moldovenilor de către guvernarea PSD-ALDE.

Autostrada Unirii, o himera pentru moldoveni

Potrivit ultimelor noutăți, planul mişelesc care se intrevede la orizont este scoaterea Autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş din Programul Operațional Infrastructura Mare şi promovarea pe sub mană a autostrăzii A13, un proiect rutier care să conecteze Bacău de Braşov, adica pleacă de nicăieri şi ajunge nicăieri – nu ne leagă de vestul Europei ci de un oraş din România, ce şi-a pierdut vocaţia sa industrială. Ba mai mult, lungimea autostrăzii A13 este de 160 km, adică doar jumatate din traseul A8.

Modul in care s-a desfaşurat mitingul de joi al celor responsabili cu dezvoltarea infrastructurii României, este descris mai jos de Adrian Covasnianu, reprezentant al ONG-ului „Moldova Vrea Autostradă”.

„Astăzi, la Ministerul Transporturilor, a avut loc întrunirea Grupului de Lucru Tematic Rutier din cadrul SubComitetului Sectorial de transport a Programului Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

În calitate de membru observator Moldova Vrea Autostrada a participat la discuțiile tehnice. Tema întâlnirii între reprezentanții MT (inclusiv ministrul transporturilor Lucian Sova), CNAIR (inclusiv directorul general Narcis Neaga), asociațiile civice pe militează pentru autostrăzi, experți de mediu și consultanți, s-a concentrat în jurul relației Est – Vest respectiv Moldova – Transilvania.

Discuțiile au depășit cele 2 h estimate iar în prima parte a dezbaterii s-a realizat un briefing și un centralizator al proiectelor de infrastructura rutiera pentru ca in partea a doua a întâlnirii sa se prezinte de către BEI Passa analiza de costuri a relației Est-Vest. Acel studiu a fost prezentat mai în detaliu astfel ca am putem avea acces (din prisma audierii prezentării) și la datele de intrare.

Deși s-a plecat de la MPGT și se observa din prezentare (pe primele slide uri) ca pe locul 11 din 11 se afla autostrada A13 Brașov – Bacău către finalul prezentării s-a ajuns la concluzia ca cea mai rentabila investiție în dauna relației A8 (Ungheni-Iași-Tg. Mureș), Fălticeni-Cluj Napoca este autostrada A13.

S-au prezentat aceleași date eronate despre trafic și în aceeași cheie de analiza tendențioasa. Punctul MVA a fost susținut încă o data cu argumente și făcând apel la prioritizarea in MPGT și respectarea priorităților asumate prin legea HG 666/2016. MVA a reiterat faptul ca cele 2 proiecte de autostrăzi nu sunt concurente și nu se canibalizeaza. Fiecare proiect are rolul sau doar ca implicațiile difera.

Concluziile 1 în urma intalnirii:
1. Autostrada A8 este doar o „linie pe harta” conform unui specialist din panel.
2.Autostrada A8 nu mai este o prioritate în POIM 2014 2020.
2. Autostrada A8 apare pe harta MT în POIM 2021-2027 ca o „alternativa de conectivitate” la A13.
3. Autostrada A13 Sibiu – Brașov este fazata și propusa și bugetata pe POIM 2014 – 2020 +POIM 2.
3. Autostrada Sibiu-Brașov apare pe POIM 2 2021 – 2027 ca deja construita în operare deși nu avem nici măcar SF.
4. Pe POIM II 2021 – 2027 Autostrada A8 nu apare. AUTOSTRADA A8 ESTE ISTORIE.
4. Autostrada Brașov – Bacău apare ca proiect pe POIM II.

Concluzii 2: astăzi am aflat ce intuim deja:analiza făcută de BEI PASSA A FOST PARAVANUL PENTRU A JUSTIFICA AUTOSTRADA A13 și a o include în POIM și implicit de a elimina A8 din POIM.
La intervențiile și discuțiile repetate ale MVA și API ni se spunea ca de fapt „doar testam alternativele” și nu e nimic bătut în cuie.
O fărâmă de speranța este promisiunea CNAIR ca la finele anului 2018/inceput 2019 se lansează pe SICAP CdS pt Completare Sf la A8. Momentan documentația este în atenția ANAP.

Concluzie 3: informatiile comunicate oral erau total diferite fata de informațiile comunicate de desene/planuri/hărți.

Concluzie 4: acțiunile MVA, IptA8 și API trebuie sa continue!

Concluzie 5: sper sa nu avem dreptate și sa fie un vis urat!
#moldovavreaautostrada”

Intr-un mesaj postat pe Facebook, reprezentantii asociatiilor civice iesene promit ca nu se vor lasa pacaliti si vor protesta in strada:

„Tot ce s-a intamplat astazi la Bucuresti ne arata ca PSD + ALDE vor sa duca in derizoriu LEGEA AUTOSTRADA UNIRII cu ajutorul Ministerului Transporturilor si CNAIR 🙁

Singura solutie va fi sa asteptam 30 de zile si daca nu se respecta legea
VOM SCOATE TOATA MOLDOVA IN STRADA!

MAI SUNT 23 DE ZILE!

UNITI VOM REUSI!

DESTEAPTA-TE ROMANE!”

Comments

comments

3 Responses

  1. decembrie 8, 2018

    […] ii duc cu zaharelul pe moldoveni, spre disperarea reprezentantilor asociatiilor civice din Iasi, sabotand proiectul autostrazii Unirii (A8) care a fost votat, aprobat si promulgat ca lege […]

  2. decembrie 9, 2018

    […] obstacole chiar la Bacău, unde unde un tandem PSD-PNL de politiceni locali populiști, incearcă tergiversarea proiectului Ungheni-Iași-Targu Mures, prin propunerea unei noi autostrăzi, A13 Bacău-Brasov, un proiect rutier injumătătit ca […]

  3. decembrie 25, 2018

    […] guvernamentali trebuie să atragă fonduri europene GRATIS de la Bruxelles pentru a construi autostrada A8. Degeaba le-a repetat-o de vreo zece ori până acum. Toate timpanele au fost infundate la […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.