Autostrada A7: Studiul de fezabilitate pentru segmentul Bacau-Pascani va fi facut de spaniolii de la Acciona
Autostrada A7 Ploiesti-Pascani pare sa fi avansat cu inca un pas dupa ce compania spaniola Accciona a fost declarata castigatoare in cadrul licitatiei de Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru drum de mare viteza Bacău – Paşcani.
Practic s-a desemnat proiectantul pentru cel de-al 4-lea (si ultimul) sector al autostrazii dupa ce anterior, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anuntat ca proiectantul roman Consitrans a fost desemnat castigator pe celelalte trei sectoare ale Autostrazii A7: Ploiești-Buzău, Buzău-Focșani și Focșani-Bacău.
Autostrada Ploieşti – Paşcani va avea o lungime totala de 350 de kilometri. In ceea ce priveste contractele pentru elaborarea studiilor de fezabilitate si proiecte tehnice alocate celor 4 sectoare, valoarea lor se cifreaza la 111 milioane de lei.
Valoarile aproximative (fara TVA) pentru fiecare sector in parte, sunt urmatoarele:
Ploieşti – Buzău (65 km), 23 milioane de lei
Buzău – Focşani (72 km), 24,5 milioane de lei,
Focşani – Bacău (110 km), 36 milioane de lei
Bacău – Paşcani (82 km), 27,5 milioane de lei.
Adrian Covăsnianu, membru al asociației „Moldova vrea autostradă”, a furnizat mai multe detalii intr-un mesaj postat pe Facebook:
„Si cu aceasta avem proiectanti pe Autostrada A7 Ploiesti (mai exact Dumbrava) – Pascani. Speram sa nu avem contestatii pe Bacau Nord-Pascani si in curand sa avem ordin de incepere a lucrarilor (de proiectare) pe Ploiesti-Bacau si ulterior si pe Bacau-Pascani.
Unele guri „rele” spun ca Acciona Ingenieria ar fi o firma de apartament si ca e doar o firma de constructii si nu de proiectare civila. Fals! Acciona Acciona Ingenieria este o firma mare de proiectare si construire civila, de proiectare industriala, de urbanism/amenajare a teritoriului/mediu etc. si au inclusiv experienta si expertiza in realizarea de studii de fezabiltate si proiecte tehnice. E posibil pentru minimizarea costurilor si asigurarea profitabilitatii sa asistam la subcontractare catre o companie romaneasca. Cel mai important este ca SF-ul sa inceapa si sa se ajunga la ceea ce ne dorim ca moldoveni sa avem, respectiv o AUTOSTRADA si nu un drum express pe valea Siretului. Valorile de trafic conform Cestrin 2015 ne creeaza sperante si premise ca asa va fi. Speram ca si studiul de trafic ce va fi facut in cadrul acestui proiect sa confirme ca e nevoie de autostrada pe relatia Nord-Sud si Moldova se va conecta inter-regional cu capitala.
Insa, daca axa nord-sud in linii mari este rezolvata/exista premise si certitudini clare ca se proiecteaza, despre cel mai important proiect de infrastructura din Moldova si cred din Romania, respectiv A8 Iasi-Tg. Mures, CNAIR+MT+Guvernul Romaniei nu dau nici un semn ca vor sa il demareze/implementeze ca si cum Moldova trebuie sa fie captiva. Si date fiind actualele evolutii Moldova sa fie „captiva” capitalei.
Comisia Europeana prin vocea comisarului regional Corina Cretu, DG Regio, europarlamentarii romani si chiar straini sustin, fac lobby si asteapta SF-ul de la autoritatile romane pentru Autostrada Iasi-Vest.
In acest timp, in Romania, A8 este la nivel de „intentie prin PPP” desi exista finantare europeana NERAMBURSABILA, exista KNOW-HOW GRATUIT si deschidere din partea organismelor europene.”