Catalin Urtoi, lider „Impreuna pentru A8”: „De ce s-au taiat aproximativ 220 milioane de euro de la Transporturi?”
Desi Parlamentul a aprobat legea autostrazii A8 la inceputul acestei luni in urma presiunii sociale, asta nu inseamna ca celebrul proiect rutier menit sa lege Moldova de Transilvania va demara prea curand.
Catalin Urtoi, co-fondator al asociatiei civice „Impreuna pentru A8” si unul dintre cei mai infocati sustinatori ai proiectelor de infrastructura romanesti, isi arata dezamagirea fata de jonglarile si tertipurile financiare ale actualei guvernari.
Intr-un mesaj postat pe Facebook, liderul iesean arata cu claritate cum proiectele de infrastructura sunt serios afectate de „lipsa personalului competent in Institutiile Statului, in cazul de fata CNAIR si Ministerul Transporturilor”.
Vedeti mai jos textul integral al mesajului dramatic transmis de Dl. Urtoi:
„Am scris aceste randuri din scarba si disperare fata de cei care conduc in acest moment Romania!
De ce s-au taiat aproximativ 220 milioane de euro de la Ministerul Transporturilor in acest final de an prin acea rectificare bugetara?!
Multa lume a sarit, dar nimeni nu si-a pus intrebarea ce s-a intamplat de fapt.
Iata adevarul:
Ministerul Transporturilor si CNAIR nu au reusit in decursul anului 2018 sa cheltuiasca sumele asigurate prin buget pentru investitii!
Nu au fost intocmite proiecte si documentatii, in special pentru proiectele de infrastructura, spre exemplu autostrazi si nu au fost asigurate conditiile necesare realizarii unor licitatii transparente care sa duca la incheierea unor contracte si inceperea Studiilor de Fezabilitate, Proiectare sau Executie, dupa caz, pana la sfarsitul acestui an!
Desi inca de la sfarsitul anului trecut asociatiile noastre ”Impreuna Pentru A8” si ”Moldova Vrea Autostrada” avertizau politicienii, Guvernul si CNAIR, nimeni nu a vrut sa ne ia in serios.
Desi inclusiv Comisia Europeana prin vocea doamnei Corina Cretu a spus acelasi lucru, acelasi Guvern si aceeasi oameni care conduc in acest moment Romania( PSD + ALDE ) au tratat in bascalie aceasta situatie!
Prin schimbarile dese de ministri se incearca defapt o fuga de raspundere si manipulare grosolana a opiniei publice.
Adevaratul motiv este defapt lipsa personalului competent in Institutiile Statului, in cazul de fata CNAIR si Ministerul Transporturilor.
De mai bine de zece ani de zile in aceste institutii sunt angajati oameni pe baza unor sinecuri fara a se tine cont de pregatirea profesionala a acestora.
Astfel s-a ajuns ca doar 10% sa fie personal pregatit. Restul sunt balast!
Fara o actiune in forta de taiere a raului de la radacina, aceste institutii vor continua sa cheltuiasca bani si sa condamne pe termen lung acest popor la subdezvoltare!
Romania a pierdut in perioada 2007 – 2013 aproximativ 2 miliarde euro pe infrastructura, iar in perioada 2014 – 2020 risca sa piarda alte 3 miliarde de euro din fondurile europene!
Scriu aceste randuri ca un roman obisnuit, care are simtul raspunderii si care iubeste aceasta tara.
Scriu aceste randuri ca un om disperat si scarbit de tot ce se intampla la nivelul conducerii acestui Minister si CNAIR.
In timp ce Polonia, Ungaria, Bulgaria, Slovenia, Croatia si exemplele ar putea continua, se preocupa de infrastructura si de viitorul lor folosind cu succes banii europeni, noi continuam sa fim aroganti, smecheri si plini de sine, dar cu pantalonii rupti in fund si cu opinci in picioare!
Avem nevoie de o trezire a noastra, macar pentru viitorul copiilor nostri!
DESTEAPTA-TE ROMANE!”