Vești triste despre autostrada A8 Iași-Târgu Mureș
Ultimele noutati despre proiectul autostrazii Iași-Târgu Mureș nu arata deloc roz, iar principala cauza pare a fi reaua vointa a guvernului „Dragnea” și prostirea pe față pe care o aplică Moldovei.
COMUNICAT DESPRE A8:
„Ieri (27 Septembrie 2018) a avut loc multașteptata intilnire oficiala intre ministrul Transporturilor, Lucian Șova, și asociațiile ”Moldova vrea autostrada”, ”Împreună pentru A8” și ”Pro Infrastructura”, pentru a lămuri situația autostrăzii A8, Iași-Târgu Mureș.
După marșul auto de protest din luna mai, am avut întîlniri oficiale cu directorul CNAIR, acum cu ministrul Șova și în cîteva zile cu președintele Iohannis – toate pentru a impulsiona construirea celei mai importante lucrari de infrastructură regională, legatura Moldovei cu Vestul.
Autostrada A8 are trei segmente de aproximativ 100 km fiecare : Iași-Tg Neamț, Tg Neamț-Ditrău, Ditrău-Tg. Mureș.
Ce s-a întimplat ieri? Ultimele informații din întîlnirea cu ministrul:
1. Segmentul de autostrada Iași-Târgu Neamț (100 km) a fost mutat brusc și fără explicații, de Liviu Dragnea, de la Ministerul Transporturilor la Comisia Națională de Analiză și Prognoză (???), condusă de Darius Vâlcov – o entitate ce nu are nici obiectul de activitate și nici bugetul pentru construirea de autostrăzi.
COMENTARIU: nu există nici un argument valid. Este un act de pură rea-voință și dispreț a lui Liviu Dragnea la adresa Moldovei, în general.
2. Comisia de Prognoză ar trebui să facă acest segment de autostradă în regim Parteneriat Public-Privat, refuzînd astfel banii europeni gratuți oferiți de Bruxelles. Ar fi astfel singura autostrada construită în sistem PPP din România.
COMENTARIU: este o metodă perfidă de a îngropa definitiv proiectul A8, dîndu-se mai apoi vina pe străini, care nu au venit să investească în această legătură rutieră. Cum are veni, Dragnea a vrut, dar străinii nu sunt interesați.
3. Celelalte două segmente (Tg Neamț-Ditrău și Ditrău-Tg Mureș) vor fi făcute cu bani europeni, caietele de sarcini și licitațiile pentru Studiile de Fezabilitate urmînd a fi lansate pînă la sfîrșitul anului 2018.
COMENTARIU: aici cum de s-a putut? foarte posibil să fie așa, să se lanseze licitatiile anul ăsta, dar faptul nu oferă nici o garanție că autostrada va fi făcută. Pot apărea amînări (la A7 au fost 16!), întîrzieri în desemnarea căștigătorilor licitațiilor (la A7 a durat un an!), contestații și chiar anulari de contracte deja semnate (cum a fost cazul segmentului Ditrău-Tg Mureș, cu cîștigător desemnat!).
CONCLUZIE GENERALĂ: este cel mai clar și evident act de rea-guvernare și prostire pe față pe care Liviu Dragnea îl aplică Moldovei.
Ne este foarte limpede: președintele PSD, Liviu Dragnea, este împotriva Moldovei, refuză discreționar și batjocoritor orice șansă ca această regiune să iasă din subdezvoltare.
În zilele următoare vom cere în mod direct și public ca asociațiile noastre să aibă o întîlnire oficială cu președintele PSD, Liviu Dragnea, pentru a lămuri răspunsul la o singură întrebare:
Care este argumentul pentru care sunt refuzați banii gratuiți europeni pentru construirea autostrăzii Moldova-Europa, o legătură esențială pentru scoaterea din subdezvoltare a unei regiuni cu 4 milioane de locuitori?
Și vom avea grijă ca informatia despre actiunea lui sfidătoare și distructivă să ajungă la fiecare locuitor al zonei.”
SURSA: Dan Radu / Facebook
1 Response
[…] In declaratia sa politica intitulata „Autostrada Minciunii”, parlamentarul iesean s-a arata dispus sa ajute guvernul incompetent condus de Viorica Dancila, prin punerea la dispozitie de profesionisti capabili sa faca documentatia atat de necesara pentru demararea proiectului de infrastructura „A8„. […]