Autostrada A13, noua jucărie folosită de politicienii băcăuani pentru a prosti votanții in prag de alegeri

Proiectul autostrăzii Unirii (Iași-Tg. Mureș a.k.a A8) a primit undă verde printr-o lege ce a fost votată in Parlament și promulgată de Președintie in cursul lunii noiembrie. Cea mai mare contribuție la inițierea și aprobarea proiectului a avut-o probabil societatea civilă ieșeană prin intermediul celor doua ONG-uri locale, „Impreună pentru A8” și „Moldova vrea autostradă„, care au pus o presiune intensă pe clasa politică damboviteană.

Autostrada A8 este unica sansa de dezvoltare a Moldovei 

Dar iată că nici nu s-a răcit semnătura lui Klaus Iohannis pe legea A8, că au și apărut primele obstacole chiar la Bacău, unde un tandem PSD-PNL de politiceni locali populiști, incearcă tergiversarea proiectului Ungheni-Iași-Targu Mures prin propunerea unei noi autostrăzi, A13 Bacău-Brasov, un proiect rutier injumătățit ca lungime și care incepe nicăieri, se termină nicăieri și te leagă de…nimic – nu conectează Moldova de vestul european ci de un oraș din prin centrul țării.


Toată smecheria pleiadei politice băcăuane are două paliere: 1. Vin doi ani de alegeri și e „logic” să-ti prostești alegătorii cu autostrăzi fantasmagorice și 2. Se dorește tergiversarea A8 din cauză că nu prea există bani la buget pe 2019, iar alocarea de finanțe pentru demararea proiectului autostrăzii A8 ar fi o povară prea grea pentru dezastruoasa guvernare PSD-ALDE.


Pentru ieșeni, cateva lucruri devin clare: „unitatea moldovenească” nu funcționează, războiul va fi unul de durată, și puterea civică este cheia succesului.


Manipularea folosită de aleșii băcăuani este criticată in termeni duri de Andreea Luca Barna, prezentatoare la Iasi TV Life, care face următoarele dezvăluiri intr-o lungă postare pe pagina de socializare.

„Din 2004, Bacăul a început să moară, paradoxal, chiar după ce a ieșit din mâinile unui baron local, Dumitru Sechelariu. Desigur, în cele două mandate, fostul primar a reușit să stârnească foarte multă revoltă în rândul cetățenilor și a plătit pentru asta un preț electoral important.

Însă nu și-a imaginat nimeni că exact perioada de la începutul anilor 2000 urma să rămână singurul interval de referință în ceea ce privește dezvoltarea orașului.

Bacăul a ajuns, ulterior, pe mâna unor alți hoți, mult mai ticăloși, care au avut grijă ca orice, dar absolut orice a fost în Bacău să se degradeze iremediabil. Orașul a fost secătuit de tot ceea ce avea el mai bun. Și mă doare de fiecare dată când îl vizitez (sunt născută în Bacău, unde am și copilărit), mai ales că mie mi-au rămas vii în minte momentele în care îl vedeam cum creștea și când părea cel mai frumos oraș din Moldova.

Astăzi, aceiași politicieni ai locului, care au distrus sistematic Bacăul în ultimii 14 ani, vor cu și mai multă ură să îl îngroape definitiv, manipulând cetățenii în cel mai josnic mod posibil. Niște nemernici ca #DragosBenea & co împroașcă cu venin printre oameni, susținând o teorie ticăloasă, precum că Bacăul trebuie să aibă Autostrada A13, pentru că nu îl ajută Autostrada Unirii – A8 și că aceasta, oricum, este de nerealizat, din cauza costurilor mai mari decât în cazul celei dintâi.

FALS!
Este cea mai ordinară manevră a unor politicieni meschini, care joacă, de fapt, chiar împotriva băcăuanilor, pe care reușesc de atât de mulți ani să îi țină în sărăcie. Îi mint în continuare cu ipoteze nereale, continuând să fie bătaia lor de joc. Oamenii trebuie să știe că autostrăzile A8 și A13 sunt foarte importante pentru Moldova, însă pentru ca cea din urmă să își dovedească eficiența este neapărat ca prima dintre ele (Autostrada Unirii) să existe.

Moldova are nevoie de Autostrada A8, care face parte din coridorul european principal (proiectul fiind și o prioritate pentru Uniunea Europeană), pentru că singura șansă de dezvoltare economică a regiunii, adică de a fi scoasă din sărăcie, este realizarea legăturii directe și reale cu Europa Centrală și de Vest. Această conexiune poate fi făcută strict printr-un drum de mare viteză pe relația Iași – Târgu Mureș, al cărei trafic va fi preluat apoi de Autostrada A3, astfel creându-se legătura directă cu Europa. Autostrada A8 este singurul colac de salvare pentru absolut toate județele din Est, în special pentru Botoșani și Suceava.

În schimb, autostrada A13 s-ar opri la Brașov, iar de acolo până la ieșirea din țară totul e blocat, pentru că nu există vreo legătură directă și rapidă spre Europa. Iar tocmai de asta în Moldova nu a venit niciodată niciun investitor mare, care să producă marfă ce trebuie transportată în alte țări. Nimeni nu ar accepta să-și izoleze un business în estul țării, chiar dacă ar exista A13, fără A8, pentru că problema transportului mărfurilor nu ar fi rezolvată în niciun fel. Scopul principal al Autostrăzii UniriiA8 este de ordin economic.

Prin modul ordinar în care îi manipulează pe băcăuani, politicienii locali, cu sprijinul interesat al ticăloșilor-șefi de la Centru, nu vor decât să mutileze orice speranță de dezvoltare a Moldovei, pentru că nu își doresc sub nicio formă un proiect real de scoatere a regiunii din sărăcie. Aceștia induc un conflict artificial, creat tocmai de ei, între cetățenii din regiune, pentru ca, în final, să pierdem cu toții.

Băcăuanii trebuie să știe că dezvoltarea Moldovei se poate face prin atragerea de investitori, iar singura metodă este prin punerea la dipoziția acestora a unei autostrăzi care să lege în mod direct zona noastră de centrul și vestul Europei.

Autostrada nu e o jucărie cu care să îți permiți să joci destinele oamenilor la ruletă. Singura abordare sănătoasă în cazul dezvoltării Moldovei este cum să o scoatem din sărăcie prin construirea unei autostrăzi de care au nevoie investitorii, cei care vor contribui la crearea de locuri de muncă și la creșterea calității vieții cetățenilor. Nu încap discursuri ticăloase de genul ”autostrada trebuie să treacă pe la noi, ca să avem și noi ceva”, căci nu așa rezolvăm o problemă regională și chiar națională. Ci judecând drept și în interesul întregii comunități.

Întreaga șleahtă de politicieni care distrug Moldova și implicit România, de aproape 30 de ani, va plăti scump pentru modul în care ne calcă viețile în picioare. Pe ei, oameni buni!

Uniți vom reuși!”

Comments

comments

1 Response

  1. decembrie 20, 2018

    […] autostrăzi ale Moldovei, ci în una singură cea mai uşor de avizat, rapid de construit şi anume Iaşi-Bacău-Braşov. Municipiul Bacău le stă în gât pentru că noi am spus simplu şi clar matematica si geografia […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.