Pro Infrastructura propune solutie 2+1 pentru drumul mortii E85 (DN2)
Intr-un mesaj postat pe Facebook, Asociatia Pro Infrastructura, vine cu o solutie ce ar putea fi aplicata pe terifiantul drum al mortii E85 (DN2) cde se intinde de la granita cu Ucraina (Siret) si pana la cea cu Bulgaria (Giurgiu). ONG-ul propune un sistem 2+1 folosit cu succes de tarile scandinave cum ar fi Suedia sau Norvegia.
Iata mesajul integral cu solutia pentru DN2 propusa de organizatia non-profit ProInfrastructura:
„Ieri a fost o zi neagră pe DN2/E85: sunt confirmați șase oameni decedați în coliziuni frontale și în urma ieșirilor în decor. În fiecare an, 70 de persoane pier pe acest veritabil drum al morții. România este campioană negativă în Europa: 1951 persoane și-au pierdut viața pe șoselele din țară în 2017 (detalii despre cifrele exacte: http://bit.ly/2MYym2V).
Soluția pentru DN2 este simplă, relativ ieftină și ușor de pus în aplicare: transformarea în profil 2+1 alternativ, așa cum a demonstrat cu succes liderul european în siguranță rutieră, Suedia. În această țară scandinavă există aproximativ 3000 de km de drumuri 2+1 alternativ, cu lățimea de 13 metri (platforma DN2/E85 între București și Roman este la fel de lată).
VTI, institutul suedez de cercetări rutiere, a evaluat mai mult de 2000 km de tronsoane 2+1 alternativ timp de 10 ani și concluzia este remarcabilă: acest standard oferă siguranță la nivel de autostradă deoarece numărul de victime raportat la numărul de vehicule este aproximativ același ca pe autostradă. Comparativ cu o șosea de aceeași lățime, care însă permite intrarea pe contrasens (fără parapet), s-au constatat de cinci ori mai puține victime!
Un drum 2+1 alternativ are în total 3 benzi de circulație, iar banda din mijloc este folosită pentru depășire, alternativ, la fiecare 1,2-3 km în funcție de situația din teren.
Foarte important, în Suedia sensurile de mers sunt separate prin parapet care, pe cele mai multe sectoare, este din cabluri elastice subțiri dar surprinzător de rezistente: tehnologia Wire Rope Safety Barrier (link: http://bit.ly/2xLZJaX). În caz de impact, parapetul nu permite ca vehiculul să intre pe contrasens. Soluția și-a dovedit eficiența deosebită și în România, chiar pe DN2, în localitatea Afumați (în apropiere de București).
Există multe mituri și aspecte înțelese greșit de publicul larg când vine vorba de drumurile 2+1 alternativ. Tocmai de aceea, v-am pregătit un articol unde răspundem la cele mai frecvente întrebări.
În material vă descriem cele mai importante amănunte despre standardul 2+1 alternativ, cum ar fi: ce se întâmplă în caz de accident sau pană (vehicul oprit) pe sensul cu o singură bandă, dacă se micșorează sau nu viteza de deplasare și capacitatea drumului, de ce este această variantă mult mai sigură față de DN-ul obișnuit, care sunt tronsoanele 2+1 alternativ deja existente în România și care pot fi amenajate pe acest profil cu investiții minime de timp și bani.”