ROMATSA SI ISU habar n-au avut sa faca conversia coordonatelor primite de la STS
ROMATSA SI ISU incapabile sa converteasca formatul coordonatelor transmise de STS!!!
Ancheta cu privire la cazul tragediei aviatice din Apuseni este departe de a se incheia. Ba mai mult, informatii halucinante ies la iveala. Un raport emis de Ministerul Transporturilor, arata ca angajatii de la ROMATSA si respectiv ISU, n-au avut nici cea mai mica idee despre interpretarea coordonatelor locului unde s-a prabusit aeronava BN-2 (scroll pentru video).
Mai jos puteti citi stenogramele ce dezvaluie convorbirea incredibila dintre ROMATSA si ISU
CONVORBIRE 1: SUPERVIZOR TRAFIC AERIAN CU ISU CLUJ
Supervizor: Vă salut, de la centrul de dirijare al zborurilor.
ISU Cluj: N-am uitat de dvs., dar încă nu au ajuns colegii acolo.
Supervizor: Dar coordonatele geografice aveţi dumneavoastră de acolo?
ISU Cluj: Am
Supervizor: Mi le spuneţi şi mie?
ISU Cluj: Un moment. Latitudine 46,6023. Longitudine 22,98421.
Supervizor: Dar de unde le aveţi pe acestea?
ISU Cluj: De la STS.
Supervizor: Au un format care nu ne este familiar nouă. Când aveţi veşti, vă rog să mă sunaţi.
CONVORBIRE 2: SUPERVIZOR TRAFIC AERIAN CU ISU CLUJ
Supervizor: Spuneţi-mi, coordonatele acelea pe care mi le-aţi transmis dvs sunt într-un format care nouă nu ne este familiar. Nu aveţi o transformare în format cu minute, secunde?
ISU Cluj: Nu.
Supervizor: Şi nu ştiţi cum se transformă?
ISU Cluj: Nu ştiu. Mie de la STS mi-au dat coordonatele acestea.
––––––––
ROMATSA si ISU puteau să localizeze rapid avionul prăbușit folosindu-se de internet !!!
Cei de la ISU și ROMATSA ar fi putut să se informeze pe internet despre modul în care se realizeaza conversia coordonatelor primite de la STS (Serviciul de Telecomunicatii Speciale). Bine-nteles, acest lucru banal se putea face si manual fara a avea acces la un computer.
Conform jurnalistului Cătălin Prisacariu, care a incercat un test simplu, o căutare pe internet ar fi dus la interpretarea corecta a informatiilor primite de la STS. Acest lucru ar fi micsorat timpul necesar operatiunii de cautare si ar fi putut avea o contributie importanta la salvarea vieților pilotului Adrian Iovan și a studentei Aura Ion.
Ce trebuia facut? Step-by-step.
– accesarea internetului deschizand orice browser posibil
– deschiderea paginii unui motor de cautare, de exemplu Google, Yahoo, Bing.
– cautarea unui covertor de coordonate (latitudine si longitudine)
– introducerea datelor de la STS
In mai putin de un minut, autoritatile responsabile ar fi putut afla ceea ce doreau, adica datele in grade, minute, secunde pe care le puteau incarca in Google Maps.
Din pacate lucrul acesta nu s-a intamplat ceea ce ne facem sa credem in veridicitatea rapoartelor Uniunii europene conform carora Romania sta prost la capitolul „aria de acoperire cu internet” iar populatia are nevoie de educatie si instruire.
Video: Romatsa si ISU puteau afla coordonatele avionul prabusit pe internet