ŢEAPĂ dată moldovenilor. PSDragnea le face autostradă la preț de peste 17 milioane euro/km și taxă de minim 6.3 euro/100 km (fara TVA). Autostrada A8, sabotată!!!
Când nu poți fura fonduri europene, soluția e să încropești un parteriat public privat (PPP). Și îl implementezi la săracii națiunii, adica la ăia din Moldova.
Segmentul Iași-Tg.Neamt al autostrăzii A8 riscă sa devina obiectul unei mari măgării aranjate tacit de cei răspunzători de infrastructura rutieră a Romaniei. Peste 1.2 MILIARDE EURO (cu TVA) pentru doar 68 km de autostrada, adica aproximativ 17.7 MILIOANE EURO / KM, plus o TAXA de cel putin 6.3 EURO/100KM (7,5 EURO/100KM cu TVA inclus). Cu dedicatie pentru moldoveni!
Degeaba a atras atenția comisarul european Corina Crețu, că reprezentanții guvernamentali trebuie să atragă fonduri europene GRATIS de la Bruxelles pentru a construi autostrada A8. Degeaba le-a repetat-o de vreo zece ori până acum. Toate timpanele au fost infundate la București, pentru că Moldova trebuie sabotată și ținută in continuare in sărăcie, iar planul este ticluit de pleiada de incompetenți de la CNAIR și Ministerul Transporturilor.
Comisia Națională de Prognoză a publicat pe site-ul oficial Studiul de fundamentare pentru autostrada Târgu Neamț – Iași, ce ar urma să fie realizată printr-un parteneriat public – privat (PPP). Este unul dintre proiectele guvernului Dăncilă proiectate pentru a fi realizate prin PPP, în loc de construirea cu ajutorul fondurile europene gratuite, noteaza G4Media.
Comisarul european Corina Crețu a criticat în repetate rânduri guvernul Dăncilă pentru că ignoră fondurile UE și nu trimite proiecte mari de infrastructură pentru aprobare la Comisia Europeană. Dat fiind că va fi realizată pe cheltuiala (parțială) a unei firme, autostrada va avea o taxă de utilizare pentru fiecare autoturism.
COSTURI EXORBITANTE pentru un traseu fara mari dificultati!!!
Potrivit documentului, investiția e estimată la peste un miliard de euro (1,001 miliarde euro construcția, costuri sisteme de taxare – 12 milioane euro, costuri sisteme de securitate – 2 milioane euro) [fara TVA], sumă ce ar trebui asigurată de partenerul privat (firma) care va intra în parteneriat cu statul român. O parte va fi însă suportată și de bugetul de stat.
După construcția autostrăzii, care va dura 4 ani, beneficiarul privat (firmă) va opera autostrada timp de 26 de ani. Partenerul public va fi Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
TAXA PENTRU MOLDOVA!
Taxa de utilizare a autostrăzii A8 (Iasi-Targu Neamt) care va fi plătită de un autoturism la 100 km de autostradă parcurși este de 6,3 euro fără TVA (adica 7,5 euro cu TVA inclusiv – n.red.), calculată funcție de distanța parcursă de vehicul. Pentru un vehicul din categoria LGV se plătește, pentru fiecare 100 km autostradă 8,8 euro fără tva, iar pentru un HGV şi un Bus se plăteşte 12,6 euro fără tva. Nivelul taxei poate fi supus indexării, la data de 01 martie a fiecărui an, proporțional cu rata de creştere a salariului mediu net din anul anterior.
PESTE 1 MILIARD EURO (fara TVA!!!) pentru doar 68 km de asfalt!
Autostrada Târgu Neamţ – Iași se desfăşoară pe teritoriul judeţului Iaşi si are o lungime de 61 km la care se adaugă 7 km reprezentând bretelele nodurilor DN28 si Km 61+000, bretele ce vor fi deasemenea la profil de autostradă. Lungimea totală a traseului construit la profil de autostradă va fi de 68 km. Suma totala cu TVA inclus este de 1,201 miliarde euro. Asta inseamna 17.66 milioane euro pe kilometru!
Traseul autostrazii Târgu Neamţ – Iași ce face obiectul prezentului studiu de fundamentare începe de la intersectia cu DN2 / E85, inclusiv nodul rutier aferent, și se termină la intersecția cu bypass Iași. Tronsonul de autostradă cuprins între Târgu Mureș și Târgu Neamț, până la nodul rutier de la intersecția cu DN2/E85, este implementat în cadrul CNAIR SA.
Asa ca dragi moldoveni, nu uitati sa votati tot PSD. Cu ambele maini. Si veti primi la schimb, taxa pe kilometru.