Microsoft nu trebuie să mai faca publicitate pentru Firefox, Chrome sau Opera în Windows

Decizia Microsoft de a atasa browserul Internet Explorer la sistemul de operare Windows a adus multe batai de cap companiei de-a lungul anilor. În special, o hotărâre UE a obligat gigantul IT să afiseze posibilitatea selectarii browserului (Browser Choice) pentru versiunile Windows destinate pietei europene.

microsoft name

Microsoft a scapat de grija browserelor competitoare (foto: public domain)

Cerința a expirat insa acum, după cinci ani, ceea ce înseamnă ca Microsoft a scapat de obligatia de a face publicitate pentru Chrome, Firefox , și alte 10 browsere în interiorul Windows.

„Obligațiile impuse de această decizie au expirat, iar ca urmare actualizarea Browser Choice nu va mai fi afisata pe ecranul noilor utilizatori de Windows”, spune Microsoft intr-un articol ce detaliaza schimbarea.

Microsoft a fost amendata cu aproximativ 732 milioane dolari anul trecut, după ce compania a incalcat acordul stabilit cu UE in 2009. Microsoft a dat vina pe o „eroare tehnică” pentru esecul afisarii „Browser Choice” pentru unii utilizatori de Windows 7 Service Pack 1, iar amenda s-a estimat a fi mai mult de 3 la sută din profitul companiei pentru 2012.

Hotărârea Uniunii Europene a fost parte a unei investigații ce a vizat integrarea de catre Microsoft a browserului propriu Internet Explorer în copiile de Windows, o problemă serioasa care a pus Microsoft in situatia de a se confrunta cu un caz similar antitrust in SUA în 2001.

Avand in vedere ca obligațiile UE tocmai au expirat, browser-ul Microsoft este acum din nou în competiție cu Chrome și Firefox pentru a recâștiga cota de piață după ce dominase internetul in urmă cu cinci ani.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.